Diario
1st ESO A y C
Edit: En 1º ESO A no funcionaba el libro así que trabajamos la canción "Hold On" en detalle.
Edit: En 1º ESO C no había proyector así que trabajamos el diálogo sin el apoyo del libro. Edit: El proyector ya ha sido reemplazado.
Speaking: Asking for personal information.
SB 19. Tareas 8, 9 y 10.
Hold On - Chord Overstreet (3 min 20 sec)
Imperatives in red
Present in blue
Questions:
Are they a toxic couple? Why? / Why not?
What happens during the song?
Does anybody die at the end?
I can't imagine a world with you gone
The joy and the chaos, the demons we're made of
I'd be so lost if you left me alone
Come back, I still need you
CE 5
1st ESO B
Terminamos la canción "Hold On". Prestamos atención a los siguientes detalles.
1) Is it a boy-girl story? How do you know?
2) Does the other person die? Lyrics-song?
3) Tema de reflexión: las personas que se suicidan sólo hacen daño a los que las quieren.
Practical English: Asking and giving personal information
SB 18. Tareas 1, 2, 3, 4, 5, 6 y 7.
CE 2